Psalm 118:1-9
Tänage Issandat, sest tema on hea, sest tema heldus kestab igavesti! Öelgu nüüd Iisrael, et tema heldus kestab igavesti! Öelgu nüüd Aaroni sugu, et tema heldus kestab igavesti! Öelgu nüüd, kes Issandat kardavad, et tema heldus kestab igavesti! Kitsikuses ma hüüdsin appi Issandat, Issand vastas mulle, asetas mind avarusse. Issand on minuga, ei ma karda. Mis võib inimene mulle teha? Issand on mulle abimeheks, seepärast ma saan parastada vihkajaid. Parem on pelgupaika otsida Issanda juures kui loota inimeste peale. Parem on pelgupaika otsida Issanda juures kui loota õilsate peale.
118. laulu tsiteeritakse UT-s mitmel korral. Nii on siin sõnad, mida hüüab rahvas Palmipuude pühal, kui Jeesust tervitatakse kuningana: "Õnnistatud olgu, kes tuleb Issanda nimel!" Psalm 118:22-23 on salmid, mida tuletas variseridele meelde Jeesus, rääkides tähendamissõna viinamäe rentnikest: "Kivi, mille hooneehitajad ära põlgasid, on saanud nurgakiviks. Issanda käest on see tulnud, see on imeasi meie silmis." Ka apostlid Peetrus ja Johannes tuletasid seda salmi meelde Suurkohtule, kui neid püüti keelata Jeesusest kõnelda. Rooma kirja 8. peatükis kõneldakse praegustest kannatustest ja tulevasest kirkusest. Üsna sarnaselt siinse psalmiga öeldakse Rm 8:31: "Kui Jumal on meie poolt, kes võib olla meie vastu?" Iisraeli rahvas koges paljudel kordadel, et Jumal on hea ja helde. Kui rahvas oli taganenud Jumalast ja Iisrael oli langenud võõra võimu alla – siis Jumala poole hüüdes ja meelt parandades andis Jumal neile tagasi vabaduse. Kitsikus ei pruugi olla võõrast võimust tulenev. Ka eluolukorrad võivad meile valmistada kitsikust. Väliselt võime olla vabad, kuid südames tunda, et oleme kitsikuses. Ka selliseid kogemusi oli Taavetil küllaga. Ta oli mitmel korral ise pattu teinud ja sattunud keerulisse olukorda. Ning ka siis ta pöördus, parandas meelt ja hüüdis Jumala poole. Ning Jumal andis andeks ja kinkis taas rõõmu ja rahu. Nii võime meiegi alati loota Jumalale ja tänada teda, sest Tema heldus kestab igavesti.