Kärdla Baptistikoguduse koduleht

Telli Teekäija
  • Avaleht
  • Kogudus
    • Meist
    • Meie usust
    • Vaimulikud talitused
    • Pühapäevakool
    • Misjoniveerg
    • Uudised
    • Koguduse ajaloost
  • Jumalateenistused
    • Jumalateenistused 2023. a.
    • Jumalateenistused 2024. a.
    • Jumalateenistused 2025. a.
  • Kristlik õpetus
    • Piiblikursus
      • APK 2015/2016
      • APK 2016/2017
    • Kirikukalender
  • Palvelad
    • Palvelate asukohad
      • Kärdla palvela
      • Lauka palvela
      • Külama palvela
      • Hagaste palvela
      • Kiduspe palvela
    • Palvela taastamise lood
  • Pildigalerii
  • Viited
    • Koguduste liit
    • Vaimulikud laulud
  • Kontakt
    • Töötegijad

Näitus "Meie Isa palve ajaloost" Kärdla Baptistikoguduse kabelis 25.05 - 27.07 2025.a.

Pühapäev, 17. november 2024

Lisatud: 17 November 2024
  • Prindi
  • Admini e-post

Piibel: Markuse 13:31Mk 13:24-32

Kuid neil päevil pärast seda ahistust pimeneb päike ja kuu ei anna oma kuma ning tähed on taevast kukkumas ja taeva vägesid kõigutatakse. Ja siis nähakse Inimese Poega tulevat pilvedes suure väe ja kirkusega. Ja siis ta läkitab inglid ja kogub kokku oma valitud neljast tuulest, maa äärest taeva ääreni. Ent viigipuust õppige võrdumit: kui selle okstele tärkavad noored võrsed ja ajavad lehti, siis te tunnete ära, et suvi on lähedal – nõnda ka teie, kui te näete seda kõike sündivat, tundke ära, et tema on lähedal, ukse taga. Tõesti, ma ütlen teile, see sugupõlv ei kao, enne kui kõik see on sündinud. Taevas ja maa hävivad, aga minu sõnad ei hävi! Seda päeva või tundi ei tea aga keegi, ei inglidki taevas ega Poeg, ainult Isa üksi.

Tänane maailm on tulevaste sündmuste ootuses. See ootus on segatud teatud ärevusega – mis saab edaspidi? Millal lõpeb sõda? Millisteks kujunevad suhted maailma suurvõimude vahel? Ärevaid aegu on olnud ajaloos palju. Jeesus kõneles lõpuaegadest, mis on samuti ärevad ajad. Pingeid on palju, ebakindlus suur. Kuid kõige selle juures on Jumala omadel suur julgustus: Jumal kannab oma rahva ka rasketest aegadest läbi. Tema on tõotanud olla omade juures kuni ajastu lõpuni. Jeesus kinnitas, et isegi kui maa ja taevas hävivad, siis Tema sõna jääb kindlaks kõikidel aegadel. Jumala rahvas ei pea kartma ühtegi aega. Ja kui tuleb see päev, mil käesolev ajastu lõpeb, siis tuleb Jeesus ise omadele järgi ja viib nad üles taevasse enese juurde. Kuigi me seda päeva ei tea, ei tule see Jumala lastele siiski ootamatult, sest meie süda on alati valmis Jeesusega kohtuma.

Pühapäev, 10. november 2024

Lisatud: 10 November 2024
  • Prindi
  • Admini e-post

Piibel: Heebrealastele 9:27-28Heebrealastele 9:24-28

Kristus ei läinud ju kätega tehtud kõige pühamasse paika kui tõelise paiga eelkujusse, vaid taevasse enesesse, esindama meid nüüd Jumala palge ees. Ta ei läinud sinna selleks, et ohverdada ennast mitu korda, nõnda nagu ülempreester igal aastal läheb võõra verega kõige pühamasse paika, kuna muidu oleks ta pidanud kannatama mitu korda maailma rajamisest peale. Kuid nüüd on ta üheks korraks aegade lõpul ilmunud, et ennast ohvriks tuues kõrvaldada pattu. Ja otsekui inimestele on seatud üks kord surra, pärast seda on aga kohus, nõnda ka Kristus, üks kord juba ohverdatud, et ära kanda paljude patud, ilmub teist korda mitte enam patu pärast, vaid päästma neid, kes teda ootavad.

Heebrea kirja üheksandas peatükis võrdleb autor Vana Testamendi aegset ohvrite toomist Kristuse ohvriga. Vana Seaduse ajal tuli oma eksimused seaduse vastu lepitada. Kui keegi oli teinud midagi, mida ei tohtinud teha, siis tuli lepituseks tuua ohvriloom, panna oma käsi looma pea peale ja ohvriloom tappa. Jumala Sõna ütleb, et patu palk on surm. Siiski ei pidanud surema inimene ise, vaid kui ohver oli toodud, võis inimene saada taas lepitatud Jumalaga. Iisraeli usuelu tähtsaim sündmus oli suur lepituspäev. Korda aastas läks ülempreester templi kõige pühamasse paika, olles enne viinud ohvriverega läbi lepitustalituse kogu rahva pattude eest. Aga kõik need ohvrid ei olnud siiski piisavad, et inimesed võiks täiesti vabaks saada. Heebrea kirja autor kinnitab, et Vana Seaduse aegne ohvriteenistus oli vaid ettevalmistus tõeliseks ohvriks, mille Jumal ise tõi oma Poja Jeesuse Kristuse läbi. Jeesus loovutas iseend inimeste patu eest. Ohvriks polnud enam lihtsalt loomade veri, vaid Jumala Poja enese veri. Tema andis oma elu meie eest. Jeesus ei läinud peale ohvrisuma maisesse templisse, vaid taevasse Jumala ette. Seda ohvrit pole enam vaja korrata. Jumala Poja veri kui täiuslik ohver on piisav kõigi inimeste pattudest puhastamiseks. Need, kes on Kristuse verega lunastatud, ootavad Tema taastulemist. Kui Issand tuleb, siis saab ka Tema rahvas minna rõõmuga tavasse Jumala juurde.

Pühapäev, 27. oktoober 2024

Lisatud: 27 Oktoober 2024
  • Prindi
  • Admini e-post

Piibel: Psalm 126:4Psalm 126:1-6

Palveteekonna laul. Kui Issand tõi tagasi Siioni vangid, siis olime nagu unenägijad. Siis oli meie suu täis naeru ja meie keel täis hõiskamist, siis öeldi paganarahvaste seas: „Issand on neile suuri asju teinud!” Issand on meile suuri asju teinud, me oleme rõõmsad. Issand, too tagasi meie vangid, nagu veeojad Lõunamaal! Kes silmaveega külvavad, lõikavad hõiskamisega. Kes minnes kõnnib nuttes, kui ta külviseemet kannab, see tuleb ja hõiskab, kandes oma vihke.

Pärsia kuningas Koores, kes saavutas võidu Babüloonia üle, vabastas juudid vangistusest ja andis neile loa minna tagasi Jeruusalemma. Lisaks andis Koores juutidele tagasi ka templiriistad, mis Nebukadnetsari poolt olid ära toodud ning ka templi taastamise loa. See oli juutide jaoks ootamatu ja väga rõõmustav üllatus. Kui juudid olid rännakul tagasi kodumaale, kaasas kirjad, mis lubasid neil uuesti üles ehitada esivanemate maa ja taastada templi, oli see tõesti nagu üks uskumatu rõõmus unenägu. Kuid see oli tõsi. Loomulik, et kodumaale tagasi rändajad olid rõõmsad ja täis suuri lootusi. Jumal oli neile tõesti suuri asju teinud. Samas tähendas see, et palju tööd oli vaja teha, et kodud ja Jeruusalemma tempel saaks tõepoolest üles ehitatud. Tagasi jõuti ju suuresti maha kistud linna. Kohale jõudes ilmnes ka, et kohapealsed väiksemad vürstid polnud üldse rõõmsad, et juudid Jeruusalemma taastama hakkasid. Hoolimata suure kuninga poolt välja antud kinnituskirjadest takistati kohalike valitsejate poolt taastamistööd igal võimalikul viisil. Nii tähendas vabadus ja elu esivanemate maal ka suurt pingutust ja võitlust vastastega. Jeesus tuli maailma, et vabastada kõik inimesed patu orjusest. Tema ristisurma ja ülestõusmise läbi on patu ikked murtud ja inimesed võivad saada vabaks. Kes usub Kristusesse ja käib Tema järel, ei ole enam patu ori, vaid vaba, et elada koos Jumalaga. Saatan teeb aga kõik, et takistada elamist Jumala tahte kohaselt. Nii tähendab ka elu koos Jumalaga pingutust ja võitlusi, et mitte langeda uuesti patu orjusesse. Apostel Paulus võrdleb kristlase elu sportlase eluga. Sportlane pingutab ja piirab end, et saavutada võitu. Nii tuleb ka kristlastel pingutada ja end valitseda, et pärida igavest elu. Vabadus on küll Kristuse läbi juba meie päralt, kuid eesmärgile jõuab vaid see, kes ka ise selleks vaeva näeb.

Pühapäev, 3. november 2024

Lisatud: 03 November 2024
  • Prindi
  • Admini e-post

Piibel: Mk 12:30-31Mk 12:28-34

Ja üks juurdeastunud kirjatundjaist, kes oli kuulnud nende vaidlemist ja teadis, et Jeesus oli neile hästi vastanud, küsis temalt: „Milline on kõige esimene käsk?” Jeesus vastas: „Esimene on: Kuule, Iisrael, Issand, meie Jumal, on ainus Issand, ja armasta Issandat, oma Jumalat, kogu oma südamega ja kogu oma hingega ja kogu oma mõistusega ja kogu oma jõuga! Teine on see: Armasta oma ligimest nagu iseennast! Mingit muud neist suuremat käsku ei ole.” Ja kirjatundja ütles talle: „Hästi, Õpetaja, sa ütlesid tõtt, et tema on Ainus ja ei ole teist peale tema; ja armastada teda kogu südamega ja kogu mõistusega ja kogu jõuga ning armastada ligimest nagu iseennast on palju rohkem kui kõik põletusohvrid ja muud ohvrid.” Ja Jeesus, nähes, et kirjatundja vastas arukalt, ütles talle: „Sa ei ole kaugel Jumala riigist.” Ja keegi ei julgenud teda enam küsitleda.

Kirjatundjad olid Jumala Sõnale pühendunud Seaduse spetsialistid. Mooses sai Siinail kümme käsku. See sündmus oli eriline Iisraeli rahva ajaloos, seda tuletati ikka ja jälle meelde. Kuid juba Vana Seadus ei piirdu lihtsalt nende kümne käsu lühikese esitusega. Üsna põhjalikult kirjeldatakse Vanas Testamendis erinevaid eluolukordi ja antakse juhiseid, kuidas neis olukordades käituda. Kirjatundjad olid laiendanud need kümme käsku 613-ks erinevaks eeskirjaks: 248 käsuks ja 365 keeluks. Muidugi oli neis 613-s eeskirjas selliseid, mida loeti vähem oluliseks ja ka neid, mida peeti eriti tähtsaiks. Kuid mis on siis kõige suurem ja olulisem? Jeesus tsiteeribki Vana Seadust. Esimene pool vastusest on käsu kordamise tekstist 5Ms 6,4. See oli tekst, mida väga sageli tsiteeriti ja mis oli Iisraeli lühike usutunnistus. Ilmselt oli see kõigil juutidel peas. Teine pool vastusest on aga tsitaat 3Ms 19:18. Seal on veel mitmeid juhiseid, kuidas suhtuda kaasinimestesse; seal on ka see juhis, et armastada tuleb võõramaalastki, kes elab Iisraeli rahva keskel. Need kaks Vana Seaduse käsku on sama olulised ka Uue Seaduse ajal. Jumal on meid armastanud sedavõrd, et on andnud oma ainusündinud Poja meie eest. Tema on teinud kõik meie heaks. Nüüd võime meie vastata samaga: armastada Jumalat üle kõige ja teha head kõigile inimestele, nii et meie armastus on nähtav ja tuntav igaühele.

Pühapäev, 20. oktoober 2024

Lisatud: 20 Oktoober 2024
  • Prindi
  • Admini e-post

Piibel: Markuse 10:43-45Mk 10:35-45

Ja Sebedeuse pojad Jaakobus ja Johannes astusid Jeesuse juurde ja ütlesid talle: „Õpetaja, me tahame, et sa meile teeksid, mida me iganes palume.” Jeesus küsis: „Mida te tahate, et ma teile teeksin?” Nemad ütlesid talle: „Luba meile, et me istuksime sinu kirkuses üks sinu paremal ja teine sinu pahemal käel!” Jeesus ütles neile: „Teie ei tea, mida te palute. Kas te võite juua karikast, mida mina joon, või saada ristitud selle ristimisega, millega mind ristitakse?” Nemad ütlesid talle: „Võime küll!” Jeesus aga ütles neile: „Küllap te joote karikast, millest mina joon, ja teid ristitakse ristimisega, millega mind ristitakse, kuid istumist mu paremal või pahemal käel ei ole minu anda, vaid see antakse neile, kellele see on valmistatud.” Ja kui need kümme sellest kuulsid, said nad pahaseks Jaakobuse ja Johannese peale. Ja Jeesus kutsus nad enese juurde ja ütles neile: „Te teate, et need, keda peetakse rahvaste valitsejateks, peremehetsevad nende üle ja nende suured meelevallatsevad nende kallal. Nõnda ärgu olgu teie seas, vaid kes iganes teie seas tahab saada suureks, olgu teie teenija, ning kes iganes teie seas tahab olla esimene, olgu kõigi sulane, sest ka Inimese Poeg ei ole tulnud, et lasta ennast teenida, vaid et ise teenida ja anda oma elu lunaks paljude eest!”

Jaakobus ja Johannes olid juba üle kolme aasta käinud koos Jeesusega. Nad olid näinud palju imelisi tegusid. Nagu kõik Jeesuse jüngrid, nii olid ka Jaakobus ja Johannes veendunud, et Jeesus on Messias – Jumala läkitatud vabastaja. Nad olid ühed Jeesuse lähedasemad jüngrid, sest neid oli ikka kaasa võetud ka sinna, kuhu paljusid teisi ei võetud. Teel Jeruusalemma poole on jüngritel ilmselt ootus, et nüüd Jeruusalemma jõudes võtab Jeesus lõpuks üle Iisraeli valitsemise Rooma võimudelt ja ilmutab ka ülempreestreile oma Jumalikku meelevalda. Ja siis saab Jeesus kogu Iisraeli juhiks. Ning Jaakobus ja Johannes soovivad siis olla Jeesuse tähtsaimad ministrid. Jeesus räägib vastuseks sellest, et Jumal riigis ei käi asjad tähtsuse järjekorras. Selles mõttes VIP'e ei ole, nagu inimesed on harjunud kedagi tähtsamaks ja olulisemaks pidama. Jumala riigis on oluline olla valmis teenima selle osaga, mille Jumal kellelegi on andnud. Nagu apostel Peetrus on kirjutanud: „Teenigu igaüks teisi selle andega, mille ta on saanud”. Olgu see siis and olla ülevaataja, õpetaja, prohvet või abistaja – kõik on vajalikud Jumala riigis. Ja mis puudutab tasu või positsiooni – siis seegi on Jumala käes. Kui jüngreil tekkis küsimus, mis tasu nad saavad selle eest, et nad on kõik jätnud ja Jeesuse järele läinud, siis Jeesus vastas neile: „Tõesti, ma ütlen teile, ei ole kedagi, kes on maha jätnud maja või vennad või õed või ema või isa või lapsed või põllud minu pärast ja evangeeliumi pärast ega saaks vastu nüüd, selsamal ajal sajavõrra maju ja vendi ja õdesid ja emasid ja lapsi ja põlde tagakiusamise kestelgi, ning tuleval ajastul igavest elu.” Niisiis pole vaja muretseda ka tasu pärast, sest tasu on rikkalik ja igavene.

Veel artikleid...

  • Pühapäev, 13. oktoober 2024
  • Pühapäev, 29. september 2024
  • Pühapäev, 22. september 2024
  • Pühapäev, 15. september 2024

Lehekülg 6 / 52

  • Eelmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Järgmine
  • Lõpp

Viimati lisatud artiklid

  • Pühapäev, 1. juuni 2025
  • Pühapäev, 25. mai 2025
  • Pühapäev, 18. mai 2025
  • Pühapäev, 11. mai 2025
  • Pühapäev, 4. mai 2025
  • Pühapäev, 27. aprill 2025
  • Pühapäev, 20. aprill 2025 - 1. Ülestõusmispüha
  • Pühapäev, 13. aprill 2025 - Palmipuudepüha
  • Pühapäev, 6. aprill 2025
  • Pühapäev, 30. märts 2025

Meie uudisvoog

feed-image Kärdla Baptistikoguduse uudisvoog

Liidu uudised

  • Intervjuu festivali „Lootuse aeg” direktori Jógvan Zachariasseniga
  • Sõbralt Sõbrale nõustamiskeskus Tallinnas
  • Jeesuse šokeeriv õpetus abielulahutusest
  • Eriline võimalus Eestimaa koguduste jaoks!
  • Piret ja Harli Jürgenson – Lapsed on suur kingitus!

Seminari uudised

  • Aita leida Podini stipendiumi saaja
  • Magistritööde kaitsmine
  • Bakalaureusetööde kaitsmine
  • Seminari piknik
  • Seminari lõpuaktus

Sõbralt Sõbrale uudised

  • Sõbralt Sõbrale nõustamiskeskus Tallinnas
  • Eesti suurim kestlikkuse festival
  • Uus kauplus Järve Keskuses
  • Noored Suveks Tööle
  • Sõbralt Sõbrale Nõustamiskeskus 10
Üles
Palvela aadress: Kabeli 3, Kärdla. Postiaadress: Kõrgessaare mnt 21, Kärdla, 92412.
Annetused: a/a nr. EE222200001120267638, Swedbank. Saaja: Kärdla Baptistikogudus.
Uudised